La UMH presenta la iniciativa Meets Saludables

El rector de la UMH, Juanjo Ruiz, i el vicerector d’Inclusió, Sostenibilitat i Esports, Raul Reina, presenten la iniciativa Meets Saludables, una alternativa a les reunions en espais tancats on l’activitat física pren protagonisme.
Les noves recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut, presentades a la fi de 2020 i sota el lema de “Cada Activitat Física Compte”, alerten de la importància de l’exercici físic per a la salut de les persones, mitigant els efectes malsans de el sedentarisme pel elevat temps dedicat a la feina en sedestació, ja sigui docent, investigador i / o administratiu. Amb aquesta iniciativa, la UMH convida a la comunitat universitària a la realització de reunions a l’aire lliure, mentre es camina. Diferents estudis han demostrat que aquesta forma de reunió saludable eleva l’ànim, la motivació i l’activitat cognitiva de qui les realitzen. A més, s’estimula el flux d’idees, la interacció i la creativitat, i és, per tant, més productives.
Davant les restriccions interposades per la Covid-19, els Meets Saludables es presenten com una opció pertinent per evitar reunions en espais tancats, sempre mantenint les directrius pel que fa a contacte físic, distància interpersonal i ús de la mascareta.
Amb aquesta iniciativa, la UMH s’alinea l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible # 3 per al foment de la salut i benestar de la comunitat universitària.