Torneig interuniversitari d`Escacs on line

Data de realització: dijous, 7 de maig de 2020
Hora inici: 17 hores
Universitats participants: Universitats Comunitat Valenciana pertanyents a CADU
Participants per universitat: il·limitat per a totes l es persones de l as comunitats universitàries de l as universitats valencianes pertanyents a l’CADU (estudiants, PAS i PDI)
Web de l’campionat: www.lichess.org
Requisits: tenir usuari a l a la Web www.lichess.org, el registre és gratuït i l’única dada a aportar és un compte de correu electrònic.
Sistema de competició: Sistema Masnou (Rei de la pista)
Durada de les partides: 7’+ 2 ”
Durada de l’torneig: entre 1h 30 m i 2 hores

Forma d’inscripció: Enviar un correu electrònic a amb les dades següents: Nom complet i nick (nom amb el qual s’ha inscrit en liches)
Data límit enviament de formulari d’inscripció: dijous a les 12 h.
Link de l’campionat: s’enviarà a cada persona i nscrita abans de l as 16 hores del dia de la competició.
Contrasenya: s’enviarà a cada persona inscrita abans de l as 16 hores del dia de la competició.

Normativa de joc (extreta de lichess.org)
És per punts?
Aquest torneig és per punts i afectarà la teva puntuació.
Com es calculen les puntuacions?
D’entrada, les victòries valen 2 punts, les taules 1 punt i les derrotes 0 punts.
Si guanyes dues partides seguides, començaràs una ratxa de puntuació doble, representada per una icona d’una flama. A partir d’aquest moment i mentre segueixis guanyant, cada partida valdrà el doble; és a dir, l as victòries 4 punts i l as taules 2 punts. Una derrota seguirà valent zero punts.
Per exemple:
Tres victòries seguides valen 8 punts: 2 + 2 + (2 × 2)
Dues victòries i unes taules valen 6 punts: 2 + 2 + (1 × 2)
Dues victòries, una derrota i unes taules valen 5 punts: 2 + 2 + 0 + 1
Mode berserk
Quan un ugador o una jugadora prem el botó de berserk a el principi d’una partida, perd la meitat del seu temps, però la victòria val un punt addicional.
En controls de temps que tenen increment, l’opció berserk també cancel·la l’increment (1 + 2 és una excepció, ja que només es cancel·la l’increment, però no es parteix el temps a la meitat, resultant en 1 + 0).
La manera berserk no està disponible en controls de temps amb temps inicial zero com 0 + 1 o 0 + 2.
El mode berserk només proporciona un punt addicional per cada victòria si jugues a l’almenys 7 moviments en la partida.
Com es decideix la classificació?
La classificació es realitzarà tenint en compte el nombre de punts obtinguts a la finalització de l’torneig, classificant en primer lloc la persona que obtingui major nombre de punts.
Com es realitzen els emparellaments?
A el principi de l’torneig, les persones inscrites han de ser aparellades en base al seu puntuació.
Quant acabes una partida, tornes a el rebedor de l’torneig, i se’t aparellarà amb una persona amb una puntuació similar a la teva. Això minimitza el temps d’espera, si bé és possible que no juguis contra totes les altres persones participants de l’torneig.
Juga ràpid i torna a l’rebedor per jugar més partides i guanyar més punts.
Quan acaba?
El torneig té un rellotge de compte enrere. Quan arribi a zero, es congelen les classificacions de l’torneig i es proclama el guanyador. Les partides que estiguin en joc han d’acabar, tot i que no compten per al resultat de l’torneig.
Altres regles importants
Hi ha un compte enrere per al primer moviment. Si no fas el primer moviment dins el temps, perds la partida.
Si la partida acaba en taules durant els primers 10 moviments, no es concediran punts a cap participant.