Inauguració de la pista de BMX Race i la pista de patinatge de la UMH

La Universitat Miguel Hernández d’Elx (Alacant) inaugura el primer circuit de BMX universitari d’Europa.
El circuit que forma part d’una nova zona esportiva del Campus universitari s’ha construït al més alt nivell amb dobles rectes, capa de trànsit especial, corbes asfaltades, il · luminació, grades i una tanca de sortida internacional homologada.

Aquesta nova instal · lació esportiva que se situa costat del barri Centre de Recerca Esportiva de la Universitat alacantina, el nou pavelló Esportiu i en un futur l’Institut de Recerca Esportiva i una residència universitària, que també es desenvoluparan en l’entorn, pretén esdevenir un els circuits de referència a nivell europeu destinat a la investigació, l’entrenament i l’alt rendiment, així com també en futura seu de competicions tant nacionals com internacionals. Amb aquesta iniciativa la Universitat Miguel Hernández d’Elx al seu torn es converteix en pionera en la introducció de la disciplina Olímpica BMX Race com a esport universitari el que amb el temps farà que aquest esport també sigui un esport més de competició en les lligues i campionats universitaris .

Aquest circuit ve d’altra banda a afegir-se als ja existents a la província d’Alacant com són els de Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Nucia i Alcoi. Amb el que amb la seva inauguració es podrà comptar amb cinc circuits outdoor de gran nivell situats en un radi de només 45 Km i en una de les zones amb més dies de sol i bon temps del continent europeu sent la instal · lació d’Elx la més completa i de major caldiad.

Sens dubte una molt bona notícia per l’esport del BMX nacional, que d’aquesta manera tindrà grans oportunitats d’evolució amb un circuit de primer ordre internacional a què es pretén vinguin també a treballar i sobretot a investigar les grans Seleccions Nacionals i equips de marques als quals la Universitat Miguel Hernández oferirà les seves infraestructures i tot el seu potencial tecnològic i humà, perquè es puguin dur a terme projectes adreçats a la investigació i l’entrenament esportiu en aquesta especialitat de les dues rodes.

Ja és tangible l’èxit de la instal · lació i les grans expectatives que crea entre l’afició ciclista a nivell local ja que actualment tots els aficionats al bicicross il · licitans debian desplaçar fins a Sant Vicent com a circuit més proper per a la pràctica d’aquest espectacular esport, així mateix aficionats de tota la província estan desitjant l’obertura del mateix per poder practicar en aquesta nova pista d’alt nivell internacional.

-La pràctica del bicicross i la competició:

Els participants s’agrupen en categories depenent de la seva edat, sexe i tipus de bicicleta, arribant a 20 categories diferents entre corredors des dels 5 anys fins els veterans de 45-50.
Cada categoria es divideix en grup de 8 corredors que són els que disputen les diferents sèries eliminatòries des de la rampa de sortida sent el punt més alt del circuit fins arribar a la meta.
La pràctica es desenvolupa entre obstacles de terra que formen salts i peralts als revolts repartits en tota la longitud, on els participants fan avançaments constants i on la seva reacció ha de ser instantània ja que la durada del recorregut del circuit és aproximadament de 35 segons en cadascuna de les respectives voltes. En la competició es van alternant les categories per així donar descans als corredors ja que es tracta d’un esport d’explosió com ara en atletisme els 100 mts tanca.