(Español) Acto de entrega de los premios FTA y renovación del convenio entre las 7 universidades valencianas y la Fundación Trinidad Alfonso

Becas, CADU, Competiciones, Elche

25 de març 2021

Les set universitats de la Comunitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso han renovat un any més el seu compromís per promocionar l’esport universitari, a través de la iniciativa Uniesport. La signatura dels convenis de col·laboració s’ha fet aquest matí a les instal·lacions de el Centre d’Investigació de l’Esport (CID) de campus d’Elx de la Universitat Miguel Hernández (UMH) i, a la mateixa, han assistit els rectors de les set universitats de la Comunitat Valenciana.

Mitjançant aquest acord, les vuit entitats col·laboraran de nou per impulsar projectes vinculats amb l’esport; contribuiran a el desenvolupament de l’esport universitari en tots els seus àmbits; col·laboraran per conscienciar la societat i als esportistes sobre la importància de conciliar esport i estudis; i donaran visibilitat als valors de la cultura de l’esforç, així com als diferents projectes que promou la Fundación.Este acord desenvoluparà diferents línies d’actuació i una de les principals novetats per a aquesta edició és l’impuls per fomentar la internalització el projecte en dues línies. D’una banda, mitjançant l’impuls de la participació dels esportistes i / o equips de les universitats valencianes en campionats internacionals. En concret, la Fundació finançarà amb una aportació de l’50% el cost oficial de participació d’equips universitaris en els European Universities Games (EUG) o World University Championships (WUC) de la Federació Internacional d’Esport Universitari (FISU).

També, s’impulsa una línia d’ajuts per a l’adquisició de les equipacions esportives dels esportistes universitaris amb la inclusió de la marca Comunitat de l’Esport en les mateixes. Finalment, la Fundació ajudarà econòmicament a l’total d’esportistes FER que cursin estudis de grau, màster o doctorat oficials.

Tal com es va fer en les últimes edicions, les set universitats de la Comunitat Valenciana s’han compromès a sumar-se a la celebració del “Dia de l’Esport”, que tindrà lloc el 31 de març de 2021. Així mateix, dins de les sinergies Fundació-CADU, es desenvoluparà un Pla de voluntariat per als esdeveniments on col·labori la Fundació a la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, es tornaran a convocar els “V Premis Fundació Trinidad Alfonso per a esportistes universitaris”; uns guardons específics per a esportistes amb brillants expedients acadèmics. Com en anys anteriors, es realitzarà una convocatòria anual d’un premi masculí i un altre femení en cadascuna de les 7 universitats per a aquells esportistes que compatibilitzen les seves carreres esportives amb els seus estudis universitaris. En total, es premiarà amb 1.000 euros a 14 estudiants i s’atorgarà una placa commemorativa a cada un d’ells. Així mateix, de forma paral·lela, es convocaran dos Premis Extraordinaris (millor alumne i alumna esportista), amb caràcter anual, per als millors expedients acadèmics que hagin finalitzat els seus estudis en una de les set universitats. El guardó consistirà en 2.000 euros i una placa commemorativa. La Fundació serà l’encarregada d’abonar l’import dels premis.

Després de la signatura de l’conveni, s’han lliurat els Premis Fundació Trinidad Alfonso de la tercera edició que van quedar pendents d’entregar l’any passat, a causa de l’excepcional situació sanitària provocada pel COVID-19. Per part de la UMH, han estat guardonats els estudiants Noemí Sempere i Esteban Ortuño.